1. איש יחסי ציבור, חייב להיות אדם אמין לחלוטין. האמת חייבת להיות נר לרגליו. לא תרמה.
  2. צריך לאהוב את המקצוע, עקב רמת השחיקה הגבוהה.
  3. יכולת תקשורת בין אישית גבוהה- עם לקוחות, קבלנים, יזמים, גופים ציבוריים, מתכננים ועוד… עם כולם דרושה אינטרקציה במקביל.
  4. השוואת חלופות תכן ותכנון נכונה מביאה תועלת מרבית. זיהוי חלופות נכונות דורשת מקצועיות ויצירתיות.
  5. חשיבה “מקבילית” – מנהל פרויקט מטפל בדרך כלל במספר לקוחות ופרויקטים וצריך לזכור כי “כולם היו בניו”. לפיכך, הוא צריך לתת לכל אחד תשומת לב כאילו הוא בן יחיד, אך לחשוב ולטפל במקביל גם בפרויקטים ובלקוחות אחרים.
  6. ראש פתוח- כושר למידה מהיר של נושאים חדשים, וחשיבה מקורית תוך יציאה משבלונות ומחשבה סטנדרטית.
  7. יכולת עמידה בלחצים.
  8. ניהול משברים- החשיבות שבהכנת תכנית מגירה לניהול משברים.
  9. ההצלחה טמונה ביכולת להפוך לאיש הסוד של הלקוח, יועץ אסטרטגי שלו, המעורב במהלכיו הקריטיים ביותר בתחום ההנדסה וניהול הפרויקטים.
  10. ניהול מוצלח של פרויקט בנייה נמדד בהשלמת הפרויקט בזמן, במסגרת התקציב, באיכות הנדרשת וללא תאונות. לא מאוחר, אך לא מוקדם מדי. לא יקר מדי, אך גם לא זול.
  11. לא תסמוך על פלט מחשב ודוחות מהשטח בעיניים עצומות, יש לצאת לשטח ולראות בעיניים.
  12. תבין את היתרון של השימוש בטכנולוגיות המידע בזמן התכנון וזרימת המידע בזמן הביצוע.